Diari de taller 5-9-13 (I)
Diari de taller 5-9-13 (I)
Existiria una forma de
pintar que es podria definir com la visualització d’un instant pictòric. Una
acció humana on una mena de tot es concreta en aquell precís moment. Un moment
on s’espera que una comunió de circumstàncies resolguin la veracitat d’un fet.
La reunió d’uns factors, com a membres imprescindibles, que són el motor
necessari per harmonitzar la presencia, la matèria i el temps. I una
representació d’una realitat coherent dins el marc convencional en el qual es
porta a terme l’obra. Els agents matèrics que formalitzen l’obra, han de
coincidir de tal forma que el conjunt aporti un potencial que atrapi al
receptor en el revers de la mateixa moneda.
Existiria una forma de
pintar que expulsi de si mateixa qualsevol rectificació. Allò que permet
conviure en una falsa solvència dins el tou estadi emocional on floreixen les
emocions transitòries. Tot i que en la meva contra trobaríem les consideracions
de Cy Twombly quan accepta sense disgust la possible configuració formal d’una
ret d’emocions sorgides i justificades unes sobre les altres basant-se en un
sentit emocionalment estètic del conjunt de l’obra. Aquesta forma de pintar
planteja aspectes subjectius vinculats a les satisfaccions o insatisfaccions
que produeixen els valors plàstics derivats de sí mateixos i que caminen
somnàmbulament sobre el procés de l’obra buscant un final que actuï de placebo
quan ja tot s’ha descarregat de substància.
La forma ha de sorgir
de manera contundent, directe i amb definició mostrant-se tal com és en
realitat, el resultat d’una forma de pintar. A les hores, el conjunt de l’obra
pot arribar a ser un objecte que harmonitzi voluntat, matèria i temps
d’exposició. Quan això s’ordena, és quan l’obra pren una força i un cos que li
permet sobreviure per si mateixa.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada